Rendszeres olvasók

2009. január 28., szerda

Névnapok

Családunkban közeledik a legkisebbek névnapja. Ezért megint nézegettem a játék kínálatot. Közben persze járt az agyam. Lilla például kapott karácsonyra egy olyan játékot, ami áll egy fa táblácskából, s erre kell kirakni a fa lapocskákat, amiken különböző figurák vannak. Az első helyre mindig egy gyűjtő ábra kerül, s e mellé kell sorba azokat a lapocskákat tenni, amik külön-külön ábrázolják az adott kategória elemeit. Pl. tálban különböző gyümölcsök, melléje pedig külön a körte, alma, eper... Nem tudom ez így mennyire érthető. Teszek ide egy képet róla.


Szerintem jó kis fejlesztőjáték.
Most pedig rájöttem, hogy ezt ügyes kezek maguk is elő tudják állítani. Vastag kartonpapírból például. Vagy még ügyesebbek akár fa lapocskákra is festhetnek, szalvétatechnikával vagy más módon varázsolhatják rá a figurákat. A kartonpapíros formával majd én is megpróbálkozom, ha már ezt "kinőtte" Lilluka.

Szintén a neten láttam még karácsony előtt egy jópofa fürdőjátékot. Vastag szivacsból állatfigurák voltak kivágva, külön a fejek és a testek. Ezek ha vizesek lesznek, jól tapadnak a csempére, vagy a fürdőkádra. A gyerkőcök pedig elmókázhatnak a fejek és testek össze (vagy éppen össze-vissza) párosításával. Ez is nagyon tetszett nekem. El is határoztam, hogy mikor Lilla kikerül a nagy kádba, elkészítem a játékot saját kezűleg, dekorgumiból. Még egy kis időm van rá.

Nincsenek megjegyzések: