Rendszeres olvasók

2009. május 21., csütörtök

Scrapbookos dolgaim rendszerezése

Ányi írt a blogjában arról, hogy Ő hogyan rendezgeti a scrapbookos holmijait a gépen. Kérte, hogy esetleg más is mondja el, hogyan oldja meg ezt a dolgot.
Nos, én, mint rendszerező típus...
Szóval nekem van egy nagy mappám erre a célra, s ebben több kicsi. A kicsi mappák között van néhány, ami egy-egy designer készleteit tartalmazzák, de ilyen kevés van. Mármint amit egyben meghagyok. A letöltött készleteket először átnézem, azokat az elemeket, amiket úgy gondolom sosem fogok felhasználni, azokat törlöm. Mióta tudok színezni, azokat az elemeket is törlöm, amik csak színében különböznek a többitől. Ezután elemeire bontom a készletet. Külön mappába kerülnek a hátterek, külön a keretek, virágok, masnik, wordartok, állatok, utazással kapcsolatos, zenével kapcsolatos... szóval különféle kategóriákat hoztam létre. Van külön karácsonyi mappám, sőt van egy Scrapbook.hu kihívások című is! Na és a legújabb, a saját mappa, ahova az általam készített dolgokat gyűjtögetem.
Bevallom azért őszintén, az utóbbi időben kicsit elcsúsztam a rendezgetéssel, nem szedegettem szét mindjárt letöltéskor a freebieket, s ezek már kezdenek halmozódni. Ennek egyik oka, hogy mostanában elég sokat töltögettem le, a másik pedig, hogy sok a kihívás, amikre alkotgatok. Mert azért néha kicsit macerás a szortírozás, ugyanis ha az elemek neve nem utal a szerzőjére, akkor át is nevezem őket. Eleinte ezt még nem tettem meg, ezért előfordul, hogy nem tudom honnan is származik az adott elem. (Bocsi, nem jut eszembe jobb szó ennél.)

Van egy újabb nagy mappám, ahol az elkészített oldalaimat tárolom psd formátumban, s egy másik, ahol jpg.-ben.

Egyébként a fényképeket is "mappásítom". Egy-egy alkalom, esemény kapcsán készült képek külön-külön mappába kerülnek. A cím pedig az adott esemény (jaj, késő van, s nincs szinonima szótáram) dátummal ellátva. Ezen kívül van egy külön mappa, ahol a természet képeket gyűjtöm. Egy újabb nagy mappa a csak Lilláról készült képeket tartalmazza, havonta almappákra osztva.
A fényképeket évente szoktam CD-re kiírni. Persze ez csak 3 éve tart, akkor vettünk digitális fényképezőgépet.

Mostanában gondolkodom azon, hogy a scrapbookos dolgaimat is ki kellene írni Cd-re mert már elég nagy helyet lefoglalnak a gépen.

Nos, ez egy kicsit hosszadalmas lett. Remélem azért nem untattam senkit vele. Gondolom, akit nem érdekelt, úgysem olvasta el.

Szép napokat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések: